FERRMED veu difícil que els estats europeus respectin els objectius del Llibre Blanc del Transport

L’associació internacional liderada des de Catalunya va organitzar una jornada a Perpinyà sobre les necessitats i les mancances ferroviàries entre Barcelona i Montpeller

FERRMED, entitat creada l’any 2004, té per objectiu principal la impulsió d’un gran eix ferroviari de mercaderies que ha d’unir el sud i el nord d’Europa.

Actualment realitza un estudi sobre els fluxos de circulació de trens i de camions per a cada estat europeu.

Aquest  Estudi de tràfics i d’optimització del repartiment modal en els principals corredors de la Xarxa Central Europea  hauria de ser acabat per al primer trimestre de l’any 2021.

Més enllà de millorar la competitivitat de les empreses, una millor connexió ferroviària tindria beneficis mediambientals.

A Perpinyà es va parlar sobretot de la necessitat del Corredor Mediterrani i de la realització del tram entre Perpinyà i Montpeller per doblar l’actual línia de trens regionals.

Les pluges del passat mes d’octubre van demostrar la fragilitat de la xarxa ferroviària regional amb una total interrupció del tràfic.

El president de FERRMED, Joan Amorós, explica al micro de Laura Bertran, la poca evolució que ha vist amb els anys i la manca de coherència dels estats entre les necessitats del territori i les realitzacions.