La trobada de creadors de contingut digital en català ‘L’Aferrada’ celebrarà la seva segona edició aquest cap de setmana a Palma

L’esdeveniment reunirà creadors de contingut digital de tots els territoris de parla catalana

P.P.C.C.

Els pròxims 30 de novembre i 1 de desembre se celebrarà a Palma (CaixaForum i Ca n’Alcover) la segona edició de L’Aferrada, la trobada de creadors de contingut digital impulsada per l’Obra Cultural Balear. La participació a la trobada és lliure i gratuïta i requereix inscripció prèvia al web de l’esdeveniment.

L’Aferrada va néixer l’any passat amb l’objectiu de ser un punt de connexió dels creadors de contingut digital i promoure la presència del català en l’àmbit digital. Aquest any, la trobada es repeteix i creix. La gerent de l’Obra Cultural Balear, Francisca Niell, afirma: “La trobada d’enguany suma programació, ponents, participants i entitats col·laboradores, cosa que demostra l’interès d’aquest projecte en l’àmbit de la creació”.

En aquest mateix sentit, Laia Carrera, directora de L’Aferrada, explica: “L’Aferrada és un punt de trobada de creadors de contingut i un punt d’unió entre projectes i persones. Seguint l’esperit del projecte, volem facilitar i fer que sorgeixin col·laboracions a tots els nivells. D’aquí que enguany una de les grans novetats en la programació siguin els espais de creació de contingut col·laboratiu durant l’esdeveniment”.

A L’Aferrada hi participaran tant creadors com empreses i professionals del sector per crear sinergies i contribuir a impulsar la professionalització dels creadors de contingut digital, una indústria que es troba en un punt de màxima efervescència. 

L’Aferrada, més enllà d’un espai de networking, també vol ser espai d’aprenentatge per als creadors. És per això que es duran a terme ponències d’experts i expertes en continguts digitals, màrqueting digital, scouting de talents i fins i tot en eines d’intel·ligència artificial útils per a creadors. Ho aprendran amb Isis Boet, directora de continguts i influència a LLYC, que parlarà sobre la creació de contingut autèntic i rellevant; Carlos A. Macho, expert en construcció de marca i comunitats digitals (ex Youplanet, ex Wallapop) i cofundador i director de màrqueting de JobLanders, que explorarà allò que cerquen les marques en els creadors de contingut; Luis Valenzuela, especialista en creació de continguts i scouting de talents, que compartirà les millors estratègies per crear contingut efectiu en català i Ari Vigueras, especialista en l’ús estratègic d’eines d’IA i xarxes socials per la gestió de marques, que posarà la mirada en el caràcter revolucionari de la intel·ligència artificial.

Amb l’objectiu de professionalitzar el sector, els participants tindran l’oportunitat de fer mentories amb experts del sector de la comunicació i les xarxes socials, com ara l’editora d’EVA (3Cat), Patricia Martínez; el director adjunt de Continguts de PRISA Audio, Eugenio Viñas; el director de L’Squad (À Punt) i La Tropa (IB3), Òscar Piera; l’especialista en creació de continguts i scouting de talents, Luis Valenzuela, i la directora de Vadebò, Mia Ortet.

L’Aferrada també serà un espai de debat en què participaran creadors de diferents territoris de parla catalana, que explicaran, en primera persona, i moderats per la periodista Inès Mateu, els reptes i les oportunitats amb què es troben: Cèlia Espanya, @celiaespanya, de Catalunya; Fran Tudela, @cabrafotuda, del País Valencià; Clàudia Cunill, @itsclaubunny, d'Andorra, i Joan Moñino, @parlars_mallorquins, de les Illes Balears. També assistiran a les jornades els creadors premiats amb les beques de la Generalitat de Catalunya per a la creació de sèries de vídeos en català o en occità per a xarxes socials, les beques Propulsió.

Paral·lelament, trepitjaran l’escenari de L’Aferrada representants de plataformes de continguts digitals com ara IB3, de la mà del seu director general, Albert Salas; 3Cat, amb el director de Continguts Digitals i Estratègia Transmèdia, Adrià Serra, i PRISA Audio, amb el seu director adjunt, Eugenio Viñas, i representants de productores com Crisàlide a través del seu director de Negoci, Jordi Font, moderats per la periodista Mariola Dinarès, per parlar del futur dels continguts en català. També Josep Ritort, secretari general de l’Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació (AMIC), i Gerard Vélez, director de projectes de la Fundació .cat, aprofitaran el context de L’Aferrada per presentar projectes que impulsen ambdues entitats relacionats amb la creació de contingut digital i l’impuls dels professionals del sector.

Tot això passarà dissabte dia 30 de novembre. D’altra banda, diumenge 1 de desembre serà un dia dedicat a la diversió i la creació de contingut. Les activitats es traslladaran a Ca n’Alcover. Durant tot el matí, L’Aferrada oferirà diversos espais perquè els creadors puguin generar contingut col·laboratiu. 

Un dels espais destacats serà el d’stand up, un espai de micro obert, dinamitzat per La Bardissa i amb el suport d’IB3. Aquest espai vol ser un impuls per l’stand up en català a les Illes Balears i una plataforma perquè els creadors de contingut s’endinsin en el món del monòleg humorístic i experimentin amb formats narratius en viu. 

Simultàniament, al jardí de Ca n’Alcover i amb el suport d’EVA (3Cat), hi haurà un espai especialment pensat per gravar pòdcasts i videopòdcasts en què els creadors  podran enregistrar contingut. Aquest espai inclourà micròfons, càmeres i suport tècnic per assegurar el material tècnic necessari per a la realització d’aquests projectes. Part d’aquest contingut es difondrà, posteriorment, als canals digitals d’EVA. 

La segona edició de L’Aferrada compta amb el suport del Ministeri de Cultura, l’Institut d’Estudis Baleàrics, el Consell de Mallorca, la Generalitat de Catalunya, el Govern d’Andorra, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals-3Cat (EVA), la Fundació .cat, l’AMIC; amb la col·laboració d’Òmnium Cultural, Acció Cultural del País Valencià, CaixaForum Palma, La Bardissa, l’Hotel Palladium, Estrella Damm, Quely, Consell Regulador IGP Sobrassada de Mallorca, CRDO Queso de Mahón, Consell Regulador Ensaïmada de Mallorca, i amb els mitjans de comunicació oficials IB3, Agència Catalana de Notícies, Agència Andorrana de Notícies, Ràdio Arrels, Tresdeu, Diari La Veu del País Valencià, El Nacional i dBalears.

 

Es pot consultar el programa complet al web de l’esdeveniment (www.aferrada.cat).