«Aplicar les mesures sanitàries implica una concentració de cada instant per als alumnes»

Els professors d'escola han de fer la classe presencial i mantenir el lligam amb tots els que es queden a casa, la consigna és de no proposar aprenentatges nous per evitar una desigualtat

Catalunya Nord, Perpinyà, Rosselló

Aquest dimarts va ser el dia del retorn a l'escola, això sí, amb unes condicions molt especials per uns 9000 alumnes de Catalunya Nord. A l'escola Arrels Cassanyes un terç dels mainatges van tornar a les aules després de 8 setmanes, explica una de les mestres, Julie Castany.

Entre les novetats hi ha la disminució del nombre de taules per deixar més espai entre alumnes, també s'han modificat les entrades i les sortides de l'escola i s'han posat marques al terra per escenificar als mainatges la distancia a respectar.

Al moment del patí una dona de la neteja ve per a desinfectar les aules mentre els alumnes han de mantenir les distancies sense poder utilitzar jocs comuns com les pilotes. Per la mestre Julie Castany, el fet d'aplicar aquestes mesures demana una concentració de cada instant, al llarg de tot el dia. I si en general la represa se va passar bé, perquè els nins i nines tenien ganes de tornar i de se veure, s'haurà de valorar el dispositiu al llarg de les tres setmanes dins d'aquestes condicions.

Una desena de famílies que tenien intenció de portar els fills a l'escola van renunciar-hi descobrint el protocol i van buscar alternatives com fer grupets d'alumnes i un dels pares que s'encarrega de fer la classe.

Pel que concerneix la pedagogia, la consigna és de no proposar aprenentatges nous perquè una part dels alumnes no és present. Significa també que els mestres han de mantenir el ritme de feina a distància per aquests mainatges que encara són a casa.