El confinament ha posat de manifest la necessitat de desenvolupar el consum local

“Hem d'imaginar solucions d'incitació perquè després d'aquesta crisi hi hagi raons pel consumidor de continuar comprant a les botigues de productors”.

Catalunya Nord

Les restriccions de mobilitat en temps de confinament han obligat els ciutadans a canviar els seus costums. En particular al moment de fer compres, ja que s'havien de privilegiar els comerços propers als llocs de residència.
Per tot arreu s'ha pogut constatar un augment de clients a les botigues dels productors locals, uns clients que fins ara ho compraven tot al supermercat. Aquesta haurà estat una de les bones iniciatives que s'hauran pres durant aquest confinament. Però és també mèrit dels mateixos productors que han sabut adaptar-se a les mesures de confinament. Per poder vendre llur producció molts d'ells han sigut creatius i imagina maneres d'arribar als clients seguint les mesures sanitàries.
És així com han aparegut cooperatives o vendes per emportar en què s'associaven diversos productors.
Però això seguirà després del confinament ? és una pregunta que hem fet a Joan Lheritier, representant de Slow Food, un moviment de resistència al Fast Food.
Des de Slow Food defensen el consum local i ètic, volen preservar la cuina cultural i aposten per l'eco gastronomia i l'alter consum.
Amb Joan L'héritier analitzem els canvis que s'han constat aquestes darreres setmanes entre els consumidors.

Joan Lhéritier de Slow Food comenta els canvis que el confinament ha imposat a la forma de consumir